יום חמישי, 28 בפברואר 2013

מערכת ההפעלה


מה זו בעצם מערכת הפעלה?

מערכת ההפעלה היא התוכנה החשובה ביותר במחשב.
היא מפעילה את המחשב ומאפשרת לנו לבצע פעולות שונות.
מערכת ההפעלה הנפוצה ביותר נקראת "חלונות" (Windows), של חברת מייקרוסופט.

ישנן מערכות הפעלה שונות ומגוונות, אין לי כוונה להכנס לכל ההסברים לכן אני אתמקד בפופולריות והנפוצות ביותר. רובנו מכירים ובוודאי גם משתמשים במערכת ההפעלה Windows (חלונות/וינדוז) של חברת מייקרוסופט.
למערכת ההפעלה הזו יש מספר גרסאות. אני אציג כאן את האחרונות שהן:  windows 8 ,windows vista ,windows xp ,windows 7. 
מבין הנ"ל, ויסטה וחלונות 8 מזוהות כמערכות ההפעלה הכי פחות מוצלחות.

לכל מערכת הפעלה יש מספר מהדורות/גרסאות.
בעקרון, ההבדלים בין הגרסאות השונות הן בתכונות ואפשרויות שהן מכילות.
לדוגמא, windows 7 Ultimate נחשבת הגרסא הכי טובה מתוך הרשימה הזו כי היא כוללת את כל האפשרויות , אין לנו הגבלה במה שניתן לבצע.

איך לבדוק איזו מערכת הפעלה יש לנו ואיזו גרסא?

1. לחצו קליק ימני על סמל "המחשב שלי" (My computer) בשולחן העבודה ובחרו ב"מאפיינים".



2. יפתח לנו חלון שיציג לנו מידע על המערכת שלנו.
ראו תמונה:


אפשר לראות בתמונה שמערכת ההפעלה שלי היא windows 7 Ultimate


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה